Partytrick på akuten

Jag har lovat mig själv att SLUTA skriva en sjukstugeblogg med eländesuppdateringar.

Men jag måste få göra ett litet inlägg till i frågan...
I går började jag nämligen skratta för mig själv när jag kom till jobbet och fick veta att jag skulle till - just det - AKUTEN.
Är det inte ödets ironi så säg?

Befarade dock att jag inte skulle kunna hålla mig professionell och saklig, för jag har verkligen varit arg, ledsen och upprörd över hur länge min snart 90-åriga mormor fick sitta och vänta där i förra veckan.
Att det kokade i skallen på mig när jag anlände till sjukhuset i går är ingen överdrift.
Men efter att ha suttit och lyssnat på läkare, undersköterskor och sjuksköterskor lugnade jag sakta ner mig. De har påbörjat ett fantastiskt förbättringsarbete på akutmottagningen, och den entusiasmen som de här anställda utstrålade värmde mig långt in i hjärtat.

Shit. Om de får med sig alla sina kollegor kommer stan få en akutmottagning av högsta klass - och jag tror f-n mig att de kan lyckas! Från att ha kommit in smått rabiat lämnade jag akutmottagningen lycklig. Så smittsam var deras positiva energi för det omvälvande arbete de precis påbörjat.

Klart jag fortfarande är skitledsen för att just min mormor råkade ut för någon som körde ett partytrick på akuten förra veckan för att slippa ta sig an henne. Men jag hoppas - och tror faktiskt - att det snart kan vara ett minne blott.

Måste faktiskt säga att det i går var en ren fröjd att få besöka akuten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback