Urspårning...

Maken: Titta! Kolla här! Den här appen MÅSTE du ha!

På sin iPad visar han mig sedan den "fenomenala" appen som visar tågens avgångs- och ankomsttider. Den ser ungefär ut som den stora tavlan på Stockholms central.
Fin. Visst. Men kändes inte som något för mig.

Jag: Nja... Vad ska jag med den till?
Maken: Men den är ju SKIIIITBRA!!! Den visar förseningar också!
Jag: Jo jo... Men jag åker ju inte tåg...
Maken: Men du MÅSTE ha den! Kolla här då!!!

Sen får jag en demonstration i fiffigheten med tågappen.
Där och då slår det mig en sak.

Jag: Men VARFÖR har du tankat ner den appen? Det är tågtrafiken i Sverige. Du bor ju inte ens i Sverige. Och OM du bott i Sverige så hade du ju ändå inte haft någon nytta av den. Du åker ju aldrig tåg - ALDRIG. Du AVSKYR ju att åka tåg. Så VARFÖR har du tankat ner alla avgångs- och ankomsttider?!?!?!

Maken ligger tyst ett tag. Uppenbarligen besviken på min bristande entusiasm. Sen muttrar han:

- Den är i alla fall bra... Och så är den gratis också...

Aha. Jamendåså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback