Uteslutningsmetoden

Nähä.
Det var inte Borelia heller. Och TBE uteslöt de tidigare tillsammans med alla andra hjärnhinneinflammationer och... Nä. Jag tänker inte räkna upp alla sjukdomar som läkarna nu uteslutit att dottern kan tänkas lida av.

För de kan nämligen inte hitta felet. Därför kör de uteslutningsmetoden. Och jag sitter som en amatördoktor (med bra support från en god vän och familj) och googlar fram alternativ åt dem så de har fler saker att utesluta.

Jodå. Dottern ÄR bättre. Men hon är helt slut och i går kväll kom ett bakslag som gjorde att jag trodde vi skulle få åka in igen. Tack och lov gav det med sig.

Och jodå. Mormor är kvar på sjukhuset, men i hennes fall har läkarna i alla fall lyckats ställa en diagnos och hon ser ut att svara bra på medicinen.

Förmiddagens uppgift:
Åka till apoteket och köpa sådana där näringsdrycker (svindyra enligt sköterskan på akuten, men tydligen jättebra och då får de faktiskt kosta vad de kosta vill).
Ett par av dem ska jag ställa in i kylen hos mormor. Ett par av dem ska jag ställa in i kylen till dottern. Sen tror jag f-n mig att jag ska halsa någon själv också. Börjar känna mig rekorderligt sliten vid det här laget...

Kommentarer
Postat av: Maria

De är uräckliga men perfekta för att få tillbaka energi när man inte har krafter kvar till något annat än bara vara.

2011-10-04 @ 06:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback