Signalfel

Jag veeet att pendlare och tågresenärer generellt avskyr ordet signalfel.

Men jag älskar det! På riktigt.

Ett signalfel är nämligen orsaken till att jag sent i går kväll fick oväntat besök. Lite som i Gevaliareklamen. Eller som i Triss - "Plötsligt händer det!".

Sonen, som igår var på väg hem från sitt jul- och nyårsfirande på västkusten till sitt eget bo i Västerås, drabbades nämligen av just signalfel för ett av de tåg han skulle resa med.

DET resulterade i att han missade en tåganslutning och den enda nödlösningen som återstod var att stanna kvar på tåget och istället kliva av vid Syd där en super-duper-lycklig mamma (undertecknad) väntade och erbjöd husrum över natten.
Man skulle nästan kunna tro att dottern var med och styrde och ställde lite med signalerna för att tillfredsställa ett gammalt modershjärta. Men dottern befinner sig någonstans mitt ute i den Egyptiska öknen och just där kan hon nog inte råda över tågsignalerna.

Helt ärligt: Tack Trafikverket och SJ för den här förseningen. Det var faktiskt varmt välkommet :)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback