Checkar av

I dag bockar jag av min "att-göra-lista".
Ser, så här med facit i hand, att jag visst valt göromål lite efter eget tycke... Alla de tråkigaste uppgifterna har visst blivit kvar. Ooops!

Men nu ska vi se vad jag kan checka av...

- Sovmorgon! Check.



- Tvättat bilen! Check.
- Suttit och njutit i solen! Check.
- Rafsat ihop en säck löv. Check.
- Suttit i solen lite till... Check.
- Plockat ner julkransen från ytterdörren och förpassat den till soptunnan. Check.
- Och så lite solsken på det. Check.

Tuff dag. Men någon måste ju ha det också :)

Nu:
- Äta mormor hemmagjorda kroppkakor till middag!

Sedan:
- Åka till dotterns båtklubb och anteckna hennes båt för sjösättning.
- Träning (längtar!)
- Och så avrundar jag nog kvällen med Antikrundan.

Oj, oj, oj...

Kommentarer
Postat av: Bettina

Alltså, den (förhoppningsvis) oavsiktliga avsaknaden av genitiv-s i meningen "Äta mormor hemmagjorda kroppkakor till middag!" blir ju lite extra rolig och oroande just här..........

Postat av: Lillan

Ha ha ha ha!!! Ja, jag såg det lilla missödet i efterhand men hoppades att ingen "språkvetare" skulle upptäcka mitt snedsteg. Så fel jag hade ;-)

2012-03-25 @ 22:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback