Fikastund i vårsolen

Första utomhusfikat för i år! Som jag har längtat.

Dottern och jag hade stämt träff på stan för diverse ärenden. Men efter ett par minuter på gågatan bestämde vi oss snabbt för att byta strategi och istället åka hem till mormor (det vill säga dotterns mormor och tillika min mor) och fika istället.

Och vad väntade väl där? Jo, nybakade kakor och bullar och en underbar plats i solen!
Ibland känns det som att livet inte kan bli mycket bättre.



Skrattade gott lite senare på dagen när jag och dottern körde ut ur kvarteret hemma hos oss (eller hemma hos mig kanske är mer korrekt) och dottern förundrat tittade på alla grannar som påtade i trädgårdarna med garageportarna öppna.

Dottern: - Det är lätt att se vilka grannar som är nyinflyttade! Det är dom som fortfarande får in bilen i garaget...

Aha! Det är därför jag inte ens kan få in ytterligare en påse med gamla tidningar i vårt garage! Vi har ju trots allt haft det här som vårt familjefäste sedan 1992...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback