Som vackrast

Godmorgon bloggen!
I dag studsade jag upp med tuppen. Man kan inte sova bort dagar som dessa, inte ens om man jobbat som en tok i dagarna två.

Jag brukar alltid framhålla att sommaren är min favorit-årstid. I går insåg jag att det är en sanning med modifikation. Det är just nu som min favorittid på året infaller. Nu när vi lever i gränslandet mellan liljekonvaljer och syrener, när solen värmer, när det inte ens är riktigt mörkt i sovrummet när man kommer hem från jobbet vid midnatt. När man inte hunnit tröttna på doften från grillen och när man vaknar klockan fem på morgonen och känner att solljuset redan hunnit vakna före en själv.

Det är den här tiden på året som jag verkligen älskar!
Men det jag insåg igår (ja, det tog 45 år att fatta...) är att min favorittid är så kort. Vad handlar det om? Tio dagar? På sin höjd två, tre veckor?

Därför kan jag inte sova. Jag måste njuta medan jag kan! Och det kära blogg, är precis vad jag tänker göra idag. Njuta! Och stanna till och bara dofta på kaprifolen en liten stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback