Vilken dotter!

Halloj bloggen!
Det blev en konstig dag på jobbet igår. Satt och väntade på ett nyhetsbesked, och när det väl kom var det obegripligt.

Faktum är att vi satt fyra hyggligt intelligenta personer och försökte förstå vad vi fått för information. Utan framgång. Samtidigt var det förstås omöjligt att nå ansvariga för underlaget eftersom de satt upptagna med att i tur o ordning förklara det obegripliga för alla andra som inte heller förstod.

Antiklimax kan man säga.
Det är i såna stunder man börjar fnissa hysteriskt när kollegan hittar en helt galen graf och utbrister att han hittat svaret på våra frågor.
När vi lugnat ner oss funderade vi lite över VEM i hela världen som egentligen förstår alla de där sträcken o siffrorna.
Sen satt jag förgäves i telefonkö i jakt på svar.

Tills dottern ringde. Hon skulle lämna tillbaka mina bilnycklar och jag mötte upp henne vid hissarna.
"Är det stressigt på jobbet?" Undrade hon försynt.
Jag suckade. Och nämnde kort vad som håll på att få mitt nya sommarblonda hår att bli grått.

Dottern tittade förvånat upp.
"Vill du ha hjälp?"

Tja. Så det hände det sig som så att dottern följde med mig upp på jobbet och innan jag hann blinka så hade hon plockat upp den där blå grafen och förklarade precis vad den betydde!

Visade sig att hon tydligen jobbar precis med det!!! Hur stor är sannolikheten för det???

Sedan lämnade hon oss att göra något av det. Och så lämnade hon en liter nyplockade jordgubbar åt oss.

Vilken dotter jag har! Min underbara dotter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback