Slusshäng

Jag tror P försökte väcka mig igår natt/morse när han inte mådde bra. Men jag sov som en prinsessa och blev mäkta förvånad när jag upptäckte att han inte gett sig iväg i gryningen för att spela golf, som planen var.

Så lördagen blev en lugn dag. När vi konstaterat att P inte blev sämre cyklade vi till mormor för en liten förmiddagsfika. Därefter gick cykelturen längs kanalen och sen gjorde vi som jag sett så många andra göra.
Vi satte oss vid Slussen för att titta på båtar.

Alltså. Det är riktigt rofyllt! Och lite mysigt. Varenda gång vi ger oss ut i den här stan upplever jag den som så fin! Har fått helt nya Södertäljeglasögon.
Och på vår lilla cykeltur mötte vi en basketlandslagsspelare som var ute och sprang - och så små saker gör en liksom glad!

Sen gjorde vi baske mig inte ett smack på hela lördagen - och det var hiskeligt mysigt det också :)


Cyklade om den här skönheten som fick lägga sig i kö för att få slussa.


Cykeltur längs med kanalen och förbi Slussen.


Hängde lite vid Slussen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback