Julkraschen

Vi har planerat den här julen sedan vi bar in vårt bohag i vårt drömhus i januari. Eller... Egentligen började vi nog väva juldrömmar redan när vi skrev under köpekontraktet i oktober för drygt ett år sen.

Ju närmare julen vi kommit, desto mer övertygad har jag blivit om att det här faktiskt kan komma att skita sig.

När de senaste veckornas jobb började uppgå till 12-14 timmar om dygnet och lite på helgerna trodde jag att det var det som skulle fälla mig.

Men icke.

Helt överrumplande, som den värsta glidtacklingen, är det influensan som slagit ut mig! Och då menar jag verkligen knock-out!

Är inne på sjätte influensadagen och än verkar kulmen inte vara nådd! Var fjärde timme drar febern iväg i sån fart att astronauter borde avundas raketfarten.

Jag knaprar alvedon som om det vore skumtomtar och stjälper i mig glasvis med vitamindrycker. Och så ligger jag insvept i filtar och ömsom fryser så jag hackar tänder och ömsom svettas så vi skulle kunna öppna poolverksamhet.

Hur det känns att se drömjulen rinna mellan fingrarna?
Tja. Först intensiv förnekelse (jag är nog inte alls sjuk egentligen!), sedan tårar och besvikelse. Det övergick i bitterhet (fira jul då och ha det så jävla trevligt era friskusar). Sen gav jag upp.

Jag ska trots allt inte dö.
Jag har bara influensa.
Den här julen blir inte som tänkt, men det kommer en jul nästa år också.
Det är så man måste tänka.

Men när jag sa till P i morse att vårt 18 personer stora julaftonsällskap kanske måste flyttas så var det som att prata med en vägg. Vår drömjul ska tydligen inte flyttas på i första taget.

Sen satte P fart.
Nu står en ståtlig disneygran på baksidan och väntar på att tas in.
Två stoooora runda ekologiska julskinkor är inköpta plus all annan julmat och berg av godis (vår planerade egentillverkade har ju skitit sig)
Nu är han ute för att köpa julklappar, den obligatoriska misteln och lingonriskransar...

Alltså. Den mannen. Kan inte älska honom mer. Vi får väl se var det slutar, men nu är det dags för nytt alvedonintag...

Var rädda om er därute!
Kram ❤️


Det snöade visst en dag i veckan. Eller så var det feberhalluciationer för det är grönt ute nu...



Kommentarer
Postat av: Marguerite

Så tråkigt att du är sjuk.
...är själv lite snuvig och hostig. vilket många tycks vara, men det går över...
Du har ju en underbar man som ställer upp,
så det blir nog en drömjul i alla fall!
Det är ju några dagar till...
Krya på¨dig!!!
Stooor Julkram från mig!

Svar: Tack snälla du! Ligger under en filt och tittar på hur maken gör rent hus, klär gran och tillagar skinka. Han är en hjälte! Hoppas du oxå kryar på dig! God jul!
Lillan

2014-12-21 @ 08:28:53
URL: http://hilleborg-marguerite.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback