Glad Påsk

Oj oj oj... Vad tiden går fort!
Påskafton idag, och det faller snöflingor utanför fönstren. Det är lite surt eftersom vi hade tänkt ägna långledigheten åt trädgårdsfix... Men aldrig med min fot att jag tänker gräva, rensa, klippa och plantera i kylan!

Nä. Idag får det bli inomhusaktiviteter. Återkommer med facit på hur dagen artade sig.

Igår var vi iallafall på en underbar påskmiddag hos mamma och Lennart. Jag åt så jag bokstavligen sprack. Lite ledsen för att sonen o hans flickvän inte kunde vara med. Men sjukdom satte stopp för deras påskplaner, stackare!

De fick ändå lite påsk när vi levererade matlådor och påskägg till sjukstugan :)
Barnen blir aldrig för stora för att få påskägg. Men jag är hiskeligt glad över att de är så stora så vi slipper göra en "lappgömma" och klura ut ledtrådar och gömma äggen ;)

Annars vet jag inte riktigt vad som hänt sedan sist. Men vi har haft hjälp med att beskära fruktträden och jag överväger att starta en trädgårds- och husblogg. Typ "en amatörs dagbok". Får se vad det landar i...

Nu ska jag iallafall njuta av långhelgen! Hoppas ni också gör det!
Glad Påsk på er!


Påskägg till barnen. De är kanske lite för stora för Pez-gubbar och guldmynt, men påskägg ska innehålla lite annorlunda godis ;)


Jag har köpt nya vårskor. Det blev inga sneakers den här gången!


Påskpyntadet fick stanna vid ett ris. Räcker så (intalade jag mig själv när tiden inte räckte till mer).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback