Skördetid

Oj oj oj... Nu mognar plommonen i rasande fart! Och i år fullkomligt dignar vårt träd av plommon! Jättegoda plommon.

Ska se vad man kan göra av dem... Har dammat av lite receptsamlingar med diverse plommontips.

Lite ledsen har jag ändå varit över att jag inte hunnit ut i skogen för att plocka blåbär. Inte för att jag tycker bärplockande är kul, utan mer för att jag ÄLSKAR blåbärspaj.

Men så upptäckte jag (har bara tagit 1,5 år) att potatisbilen stannar i princip utanför vår dörr. Så jag gick dit med plånboken och köpte ett par liter nyplockade svenska blåbär! Så nu ska här bakas.

Eftersom jag glömde blogga igår kommer här gårdagens guldkorn, som vanligt helt random och utan rangordning.

Dagens tre guldkorn:
1. Upptäckten av potatisbilen som stannar nedanför oss varje (?) söndag.
2. Att P inte fick "spel" när han bland mina bakingrediens-inlöp upptäckte att jag köpt ett par påsar kokos trots att jag redan har kokospåsar i skafferiet (finns en mångårig historia bakom det)
3. Solen! Solen lyser - och värmer!


Plockar plommon varje dag nu!


Direkt från de svenska blåbärsskogarna (via potatisbilen) och in i mitt hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback