(O)väder

Man får inte klaga när man är på semester på Jamaica. Så det tänker jag inte göra. Inte alls.

Jag tänker bara helt sakligt, utan tillstymmelse till klagan, berätta att det är väder här idag. Igen. 
Idag bestående av tunga mörka moln och kraftig blåst. Sån där blåst som får havet att låta så mycket att min kompis hade svårt att höra sin ljudbok på högsta volym...

Jag uppskattar att de tjocka molnen motsvarar solskyddsfaktor 30. Lägg sedan till att vi är insmorda i faktor 30 (40 i ansiktet) och att vi legat insvepta i badlakan (faktor 90) för att inte frysa på solstolarna.

Det betyder... *räknar inte så snabbt i huvudet* ... att vi har solskyddsfaktor 150!!!! Jisses... Inte undra på att vi inte ens rodnar.

Tack och lov finns det ett filter som heter sunkissed. Det lär ju komma till användning... Nu har vi ju inte ägnat oss åt något maratonkyssande direkt. Mer roat oss med att göra grimaser på selfies...

Nåt ska man ju göra i väntan på solen :)



Bob och Rita roar sig kungligt. De är hotellets stoltheter.


Solen skiner och himlen är blå! Mörkmörkblå förvisso och det kan ta ett tag att hitta solglimten, men titta noga så ser ni den! Kanske...


#sunkissed filter 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback