Äpplen av olika slag

Jag lackade ur lite när jag vaknade i morse av att jag fortfarande hade värk. Vi hade liksom planer för den här dagen! P tänkte ställa in när han såg mig i mitt skick, men jag vägrade. Och på apoteket fick jag hjälp med en ny sorts tabletter som banne mig hjälper. Wohooo!!!

Så vi åkte iväg. Tidigt. Butikerna hade inte öppnat när vi kom fram (vilket också var vår plan, alltså att hänga på låset). Så först fick det bli en kaffetår. Sen satte vi fart. P ville köpa en klocka han drömt om länge. Och jag ville att han skulle köpa en snygg kostym. Så för att han skulle få det ena var han tvungen att underkasta sig det andra 😉.

Och det var därför vi var tidigt ute. För att få hjälp att hitta en snygg modell som satt bra utan att trängas med tusen andra så här en löningslördag.

Helt osannolikt så satt första provningen perfekt, och sen var det bara klockinköpet kvar.

Men vi har faktiskt gjort lite nytta hemma också. I veckan är det sista trädgårdstunnetömningen för säsongen, så vi "dammsög" av det värsta i trädgårn, både löv och äpplen som ska till komposthimlen.


Nöjd kille som är på väg på inköpsrunda efter en kopp kaffe.


"Dammsugning" pågår...


Det gäller att få i så mycket som möjligt i tunnan...


Hej höst! Resten tar vi till våren.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback