Morgonmål

Jag vaknade rasande hungrig i morse. Men hur tidigt kan man gå upp en ledig lördag för att äta?
Jag skäms för att säga det, men klockan hade inte slagit 04.30 när jag låg där och rullade tummarna och övervägde alternativen.

Gå upp, äta, och absolut inte ge några avtryck i cyberrymden som kan avslöja att jag var vaken långt innan gryningen (=komplett galenskap).

ELLER:

Ligga kvar, knäpptyst, och typ svälta ihjäl.

Jag låg kvar. Blickstilla. Knäpptyst.

Det var då jag insåg att P också var heeelt tyst och typ onaturligt stilla.
- Pssst... Är du vaken...? Viskade jag så tyst så det knappt kunde uppfattas av en vaken person.

Jajamensan. Det var han. Vaken alltså. Det var då vi gav upp och klev upp.
Och nu är klockan typ 07:15 och jag överväger en andra frukost eftersom det börjat kurra lite i magen...

Ibland blir jag väldigt väldigt trött på mig själv...


Igår kväll firade vi den här killen på hans 23-årsdag.


Yngste kusinen hade med sig guldmedaljen han vann efter strålande insatser i förra helgens simhopptävling.


Kunde inte låta bli att köpa den här sushilådan som skojpresent till sonen. Roligare godis var det länge sen jag såg :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback