Bubbel!

Har jag berättat att det ingick tre badkar i vårt husköp för drygt 1,5 år sedan?
Nähä. Men det gjorde det.
Ett vanligt badkar, ett bubbelbadkar och en jacuzzi.

Mycket trevligt. Om man tycker om att bada. Vilket jag inte gör.
Jag är en duschare. I duschen kan jag i gengäld stå tills jag ser ut som ett russin och imman i badrummet går att skära med kniv.

Alltså har jag inte provat något av våra badkar på hela den här tiden vi bott här.
Det ändrade vi på idag.

Vi var frusna och lite rastlösa, så vi fyllde upp jacuzzin. Något badskum äger vi inte, så jag tryckte i en skvätt schampo. Sen kröp vi ner i vattnet och drog igång bubblet.
Och bubblor blev det... Skummet vällde över alla kanter och fyllde lite mer än karet kan man säga (och vi blev en erfarenhet rikare...)

Men det var ju helt fantastiskt! Jag älskar plötsligt att bada! Det här var ju inte sista gången vill jag lova.

I övrigt har det hänt massor av underbara saker på senare tid. Men jag ska ju bara räkna upp tre av DAGENS guldkorn så därför kommer jag inte räkna upp den fantastiskt trevliga kräftskivan hos goda vänner, Lola-kvällen hemma hos mig med tiotal finfina tjejer, kräftskivan igår, när vi drack bubbel med vänner på Barolo... Det nämner jag inte.

Istället får dagens tre guldkorn bli:

1. Upptäckten att jacuzzi kan vara världens nästbästa grej för en frusen själ som jag (kakelugnen leder fortfarande)
2. Morgonpromenaden med P i soligt höstväder.
3. Att jag om preciiiiis en vecka befinner mig i New York!!!


En dag ägnade jag mig helhjärtat åt att baka blåbärspajer och plommonkokostoppar...


... Och blåbärsmuffins. Med varierat resultat enligt testpatrullen. Jag måste verkligen skärpa till mina bakkunskaper.


Vi bjöds hem till vänner på fest och bjöds på hemkokta svenska kräftor! Fantastiskt gott - och trevligt! Jag har nog bara ätit svenska kräftor en gång tidigare i mitt liv.


Idag fick jag hjälp att rensa i plommonträdet. Tack och lov! Höll på att bryta ihop av årets galna plommonskörd...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback