Ingen rooftop-drink

En dag begav vi oss in i myllret på Times Squere... Förra gången (vid mitt livs första besök i NY) var jag stum av fascination. Det är en helt overklig plats på jorden som måste upplevas.
Den här gången blev jag däremot mest stressad av kaoset som råder där.

Men vi hade ett mål: handla godis :)
Ja, och så skulle min vän och kollega köpa en tröja till sin son. Tröjan fanns inte, men det gjorde chokladen :)

Vi spejade (som vanligt) efter ett litet vattenhål när jag fick syn på Marriott hotell. Där finns en snurrande takbar på typ 47:e våningen - så jag släpade min vän mot det målet.
Japp. Släpade. Jag har höjdskräck, men det är INGENTING mot den ångest som slår mot henne vid tanken på att befinna sig så högt upp i luften.
När hon sedan fick syn på hissarna (som liknar glasraketer och kör i raketfart) så tog det tvärstopp.

Men det fanns en bar på åttonde våningen också så där fick vi något svalkande i oss ;)


Chokladinköp på Reeses och obligatoriskt besök på M&M mittemot.


Funderade ett tag om de här gubbarna kunde få plats i resväskan.


Ingen drink på takbaren, men väl en på åttonde våningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback