Kiropraktor och jordgubbar

Till slut pallrade jag mig iväg till en kiropraktor. För första gången i mitt liv. Jag har helt enkelt ledsnat på migränattackerna som bara kommit tätare och tätare - och alltid när jag äntligen är ledig och ska ha kvalitetstid med familjen!

Så jag ledsnade. Fick lite tips, surfade runt, tog tjuren vid hornen och bokade tid.

Och vilken kiropraktor jag fick träffa! Hon var HELT underbar, inga pekpinnar och förmaningar. Utan bara glad, men saklig och ja - helt fantastisk. Och så var hon så kopiöst lik min gamla barndomsbästis att jag kom på mig själv med att bara vilja krama henne (som man gör när man träffar någon man tycker så mycket om, men inte träffat på drygt 20 år).

Hon hade inga problem med att hitta roten till mina besvär som hon lugnt konstaterade är stressrelaterat. Och jädrar i havet vad det small i nacken! Kan visst ta lite tid att få styr på det jag samlat på mig...

Nåja. En erfarenhet rikare :)!

Eftersom jag varit ledig idag var jag helt inställd på trädgårdsjobb resten av dagen. Så givetvis ösregnade det då... Fick bli tvätt och fix inomhus istället.

Och snart kommer sonen på middag! Jippi! Jag har inte träffat honom på evigheters evigheter så jag smörar till max och ska bjuda på mitt gamla paradnummer, trots att det bara är torsdag.

Dagens tre guldkorn:
1. Att få träffa sonen
2. Fikat med mamma på dagen - tusen år sedan sist!
3. Blomlökarna jag köpt (men då inte planterat pga regnet...)


Lite jordgubbar som smakar smultron får bli dagens dessert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback