Trädgårdssöndag

Jisses vad jag har slitit i trädgården idag... Jag kommer garanterat gå som en krokig gumma imorgon!

Men så skönt att vara en bit på väg. Djungeln, som egentligen är en rabatt, har rensats (bland annat). Och plötsligt kom stenkanten och stenmuren fram! Jo, jag vet. Den är vind och sned, men att bygga om stenpartiet stod inte på min priolista idag.

Nu hoppas jag att jag har liiiite ork kvar imorgon efter jobbet så jag kan peta ner lite vårlökar också!


Hittade nymogna smultron! Lite annorlunda fynd så här den 27 september.


Två vildvuxna rosbuskar (troligen inte planterade) har fått gå till roshimlen. Men den här lilla skönheten har jag sparat. Blommar för andra gången i sommar och kan nog bli riktigt fin med lite kärlek.


Ta da! Rensad rabatt som tidigare var djungel... (Ja, pappa. Jag kom ihåg att kärleksörten inte är ogräs)


Och gräsmattan klippt och dammsugen på fallfrukt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback