Värmland tur och retur

Lördagen tillbringade vi i Värmland. Vi skulle hjälpa mamma och Lennart att stänga stugan (stugorna) för vintern.

Det blev en helt underbar dag!

Vi välkomnades av strålande höstväder, och jag upptäckte hur mycket jag tycker om den där platsen på jorden.

Av flera olika skäl är det evigheter sen jag och Per var där. Men nu skyndade vi ner till älven och njöt av allt det vackra innan höststädningen tog sin början.

Trots lite jobb kändes det som rena semestern! Ljuvligt att få en sådan lördag!

Det blir inte tre guldkorn från lördagen, konstaterar bara att det var den "bästaste" lördagen!


Det här är Värmland för oss.


Mys!


Klarälven.




P fick göra roliga jobb som typ rensa avlopp (därav kräkställningen)


Sen fick han krypa ner i brunnen... Tack och lov att mamma och Lennart var med eftersom P var på väg att krypa ner i fel brunn! Det är ju en sak att RENSA avlopp, en annan att krypa ner i avloppsbrunnen... Den här innehöll dock inget avlopp.


Lennart förklarade vad vi behövde göra :)

Men jag och mamma smet ner till älven igen och tog en selfie i solen.




Storstugan.


Mellangården.


... Och lillstugan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback