Blytunga kassar

Jaha. Då var en av julens roligaste dagar historia.
Jag och min lillasyster har som tradition att varje år åka på en julklappsshoppingdag till Stockholm. Det är en sanslöst rolig tripp som mer är en skrattorgie än shoppingtur om jag ska vara helt ärlig. Och som vanligt lyckades jag köpa det tyngsta paketet direkt i början av dagen. Min snälla snälla syster hjälpte mig så vi turades om att bära (mina!) blytunga kassar. Men i dag har jag ändå värk i både armar och ben.
Varför lär jag mig aldrig? Å andra sidan är det knepet - att snabbt köpa något så man får en påse. Det handlar om att utmana beslutsångesten och slå till på inköp.
Jag är i alla fall nöjd med dagen och ännu mer nöjd är jag över att jag inte gjorde om fjolårets misstag då jag i första butiken köpte tre stora kuddar som jag fick släpa på en hel dag. Så säg inte att man inte kan lära gamla hundar att sitta :)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback