Knäck och glögg

Ibland är livet mysigare än vanligt.

Till slut, efter år av nerprioritering, har jag kokat knäck. Maken frågade om jag inte skulle sätta på fläkten. Galna karl! Klart man inte använder fläkten när man vill att juldofterna ska ta över i huset.
Okej, jag blev lite hysterisk på slutet av knäck-koket. Plötsligt gick allt så fort. Första skeden försvann ner i knäcksmeten och formarna jag så snyggt travat fram räckte inte och sen började det ju stelna! Men jag tror det blev bra till slut.

Och äntligen fick jag möjlighet att avrunda kvällen med lite glögg :)
Jag älskar verkligen glögg, men har ofta så fullt upp att jag knappt hinner dricka den. I kväll gick jag mot mitt traditionella jag och skruvade av korken till en glögg från Grythyttan. I vanliga fall är det bara Blossa som går hem här i huset. Men nu hade maken fått med sig den här andra sorten hem och den smakade verkligen gott.
Så nu sitter jag här nöjd, glöggvärmd och tittar ut på snöoväder nr 311 som tydligen precis tagit sin början.
Mig stör det inte. Inte just nu i alla fall.
Tänk att det snart är dan före dopparedan och det är alldeles vitt ute.
Blir nog en bra jul det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback