Tänt var det här!

Sådär ja. Då var det klart. Jag hann innan andra advent! Med två timmars marginal... Okej att det är en vecka försent, men den lilla detaljen är för evigt förpassad till glömskans värld.
För nu är adventsljusstaken i köket på plats. Likaså den i sovrummet och sonens stjärna lyser i hans fönster. Blev extra glad när jag hittade en tomte att hänga vid ytterdörren. Måste vara något jag köpt i fjol och glömt bort. Har nämligen inget minne alls av att jag haft den tidigare.

Sju minuter tog det att ta sig upp på vinden, klättra ner med kartongen och placera grejerna på deras avsedda plats. Sju minuter! Även om jag haft ofantligt hektiskt den senaste veckan så kan jag inte låta bli att fundera över hur det kommer sig att jag inte lyckats göra det här tidigare, eller i rätt tid kanske man ska säga. Å andra sidan har jag ju fått sju minuter över till något annat varenda dag jag struntat i det så... Ja, ja... Gjort är gjort.

Men jag ska nog skriva upp tidsaspekten på kartongen som adventsgrejerna ska ner i sen. Det kan vara värdefull information om jag har lika fullt upp nästa år.

Kommentarer
Postat av: maria

Ja men Sophie och Jocke kan väl inte flytta en gång till så snart väl?

2009-12-06 @ 21:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback