Från rugbyplan till BB

Nu har jag precis stämplat ut för det här arbetspasset och de kommande två har jag semester. Även om de officiella arbetsdagarna bara varit två den här veckan så har jag haft fullt upp - snudd på dygnet runt hela veckan. Pust. Men nu tycker jag mig se ljuset i tunneln. Tvättmaskinen går för fullt och imorgon blir det till att packa. Solsemester väntar! Eller sol och sol... När jag senast tittade på väderprognosen för Gran Canaria så såg jag oroväckande moln över solarna!!! Tänk så vedervärdigt om man lägger en smärre förmögenhet på sol och värme - och så blir vädret kasst! Törs inte ens tänka tanken...

Fast innan jag och maken drar (första gången på charter utan barn!) så ska dottern uppvaktas. Hon blir 20 år i morgon. Sista födelsedagen som vi kommer och sjunger för henne på morgonen i hennes flickrum. Om en månad lämnar hon ju föräldrarhemmet för egen lya och sambo.
Lätt och bli nostalgisk en sån här kväll. Vid den här tiden för 20 år sen hade jag magont och misstänkte starkt vad som var i görningen. Efter nio månader var det ju liksom inte helt oväntat. Vi hade ju lärt oss att ett varmt bad, promenader och massage var bra saker att ägna sig åt innan det var dags att åka in till BB. Men om jag inte missminner mig så hann maken bara valla mig ett halvt varv runt rugbyplan i Brunnsängs hage innan jag tvingade honom att köra in mig akut till sjukan.
Och nu har det gått 20 år... Hur fasiken kunde tiden gå så fort? Man undrar ju ibland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback