Krattandets bieffekt

Usch. Jag har sovit som en kratta hela natten. Varje gång jag vaknade och låg och vred mig i sängen funderade jag på om det var fullmåne ute. En blick åt fönstret visade dock på becksvart mörker. En blick åt andra hållet visade dock ett visst ljussken. Men det var inte månens strålar utan sonens blinkande datorskärm. Han har ju höstlov den här veckan och har därför vänt på dygnet.
Orkade inte gå upp och skälla på honom. Vred mig ett par timmar till innan jag gav upp.
Tror att sömnproblemet stavas krattning. Gårdagens trädgårdsarbete har onekligen gjort mig helt ledbruten. Och vems fel är det? Jo, makens förstås. Hade han bara gett mig en trädgårdsmästare så hade jag både sovit gott och sluppit se ut som en krokig, och mycket trött, gammal tant...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback