Vegetarianer och tårta

I morse var vi uppe rekordtidigt, redan klockan 03.00, och sjöng för dottern som fyller 20 år i dag. Vår tidiga entré gjorde att hon till och med hann sitta ner och äta lite frukost innan hon skulle skynda till jobbet där hon för dagen börjar i ottan.

Vid köksbordet funderade hon just över det där med jobbet och sin födelsedag. Tydligen är det väldigt många på hennes arbetsplats som bjuder på tårta när de fyller år (det gör INGEN på mitt jobb kan jag inflika), och nu var dottern kluven. Måste man bjuda på tårta? Fast man måste kanske det om man fyller 20... Så gick resonemanget.
- Hur många är ni då? frågade jag.
- Vi är väl 50 personer som jobbar operativt, konstaterade dottern varpå jag höll på att trilla baklänges.
50 pers!!! Man kan ju för sjutton gubbar inte köpa och  bjuda 50 personer på tårta!
- Nej nej nej! Det är inte 50 stycken som äter tårta, förklarade dottern lugnande innan hon tillade:
- Det är alltid några som bantar, några är diabetiker och några vegetarianer.

Hrm... Vegetarianer... Hur tänkte hon nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback