Bajslukt i skogen

Jag var ute i trädgården på förmiddagen när en hel dagisgrupp i reflexvästar intog den lilla skogsdungen bakom vårt hus. Om jag förstod fröknarnas uppmaningar rätt så var barnens uppdrag att samla kvistar och grenar.
Jag tänkte ropa till dem att de kunde ta med min gamla julgran som ligger tryggt och stadigt i gränslandet mellan trädgården och skogen, men jag kom av mig när jag hörde en liten flicka förtjust ropa:
- Det luktar bajs i hela skogen!
Och sen fnittrande hon hejdlöst tillsammans med sina kompisar.

Tänk att småbarn upptäckt samma fenomen som jag gjort. Skillnaden är bara att jag upptäckt samma odör i trädgården där bajs efter grannkatter, rådjur och den enorma fasanfamiljen (som verkar skapa en koloni hemma hos oss) gör mitt liv surt. Kan ju bara ana hur det då luktar i "skogen" där de djur som ännu inte hittat ner till mig gör sina behov...

Eller förresten. Nu behöver jag ju inte längre "ana" hur det luktar. Hörde ju vad lill-tösen sa. Det luktar bajs i hela skogen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback