Bo i en Bajamaja

Nu är det bokat och klart. Vår weekendresa till Göteborg. Men det blev svettigt ett tag när vi upptäckte att det inte gick att uppbringa ett hotellrum i hela stan trots att vi är ute i så god tid. Jag fattade inte att alla sökningar jag gjorde bara visade status: fullbokat!

Till slut slog jag upp evenemangskalendern för Göteborg den aktuella helgen, och där fanns svaret. Jag, syrran och mamma ska göra årets shoppingresa samtidigt som folk (och en del fä också kan jag tänka mig) vallfärdar till den årliga Bokmässan. Inte konstigt att stans hotell är tjyvtjocka.

Efter lite tröstlöst letande lyckades vi ändå hux flux hitta ett ledigt rum för tre - på Hotel Majorna...
Alltså... Det är säkert ett jätteschysst ställe (och vi ska ju faktiskt ändå bara sova där), men jag kan inte låta bli att associera med Bajamaja... Och vem vill bo i en Bajamaja liksom? Och än värre (eftersom det här är vår present till syrran), vem vill ge bort en övernattning med kloaktema?

Fast nu är det som sagt var bokat och klart. Tror faktiskt det blir riktigt bra och om stans alla "turister" roar sig på Bokmässan så får vi tre säkert ha butikerna för oss själva hela helgen. Kan bli riktigt gött det här :)


Kommentarer
Postat av: Per

På Polska heter bajamaja "Toitoi", min association till det är värre..... jag åt det som liten.

2010-08-31 @ 06:09:35
Postat av: Maria

Det kommer bli en kanon helg med eller utan Bajamajjor det slår jag vad om, men det är nog bra om vi inte bor i en sådan för då blir jag nog inte ledig från mitt jobb (måste väl ta hand om min syster då som lär vara rätt sjuk...)Jag ser fram emot denna helg jätte jätte mycket!!

2010-09-01 @ 09:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback