Laddad och ledig

Det känns som att hela den här veckan har handlat om min bil. Men nu på morgonkvisten har jag i alla fall fått tillbaka den. Pärlan är numera utrustad med nytt batteri och jag är 3200 kronor fattigare.
Ja, jag vet. Det är hutlöst. Men jag orkar inte ens skriva vad jag anser om saken. Jag nöjer mig med att bilen fungerar igen.

Men det har faktiskt hänt andra stora grejer den här veckan också! Jag har ju börjat jobba efter sju långa härligt lediga sommarveckor. Kändes faktiskt helt okej. Dessutom smygstartade jag med en kort arbetsvecka, dvs bara jobb onsdag och torsdag så nu är jag hux flux ledig igen. Inte helt fel, särskilt inte eftersom jag i dag behöver ta tag i alla "måsten" som fick ställas in i måndags och tisdags när bilen inte ville rulla.

Ser dessutom väldigt mycket fram mot helgen som går i kalasandets tecken. Imorgon fyller svärsonen år och ska uppvaktas, kusindottern som fyller 20 tvingas vi dock gratta på "distans" för min goa goa vän ska nämligen också ha födelsedagsparty imorgon! Tjohoooo! Och sen ska vi i familjen uppvakta maken (i efterskott) på söndag.
Tja. Kan bara konstatera att jag är laddad - och ledig! Sämre dagar kan man ju ha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback