Snövit läckerhet

Maken har tjatat ganska länge på att jag (vi) måste byta bil. Men jag vill inte! Jag älskar min röda bil som går som ett spjut och som blivit en riktigt kär favorit på fyra hjul.
Jo, jo... Jag inser också att jag behöver byta bil nu när jag haft den i drygt 2,5 år om vi inte ska förlora för mycket pengar på den (för man förlorar ALLTID pengar på bilar). Men det tar liksom emot och därför har jag pratat bort ämnet varje gång maken fört bilförsäljning på tal.

Men nu kom tecknet som fått mig att inse att det är dags att ge upp.
Min röda pärla vill inte starta. Den är tvärdöd. Maken, som är kvar i Polen, fick i går kväll lyssna på det klickande ljudet i mobiltelefon och har dragit slutsatsen att det är batteriet som är dött. Samma teori har jag fått via telefon från ytterligare tre personer. Om det nu bara är batteriet som är urladdat, eller kaputt, så är det väl inte hela världen. Men jag tar det ändå som ett tecken. En hint om att det är dags att ge upp. Det är med sorg i hjärtat jag inser att min favvo-vän på hjul måste lämna mig...

Och som av en slump (hrm...) har jag hittat en ny kärlek! Om jag nu måste skiljas från min älskade röda pärla så VILL jag ha den här snövita läckerheten i A5-förpackning istället! Har klurat hela morgonen på hur den ska bli min. Än har jag inget svar, men först ska jag ringa mobilitetsgarantin för att få min nuvarande bil fixad eller bärgad (vad som nu krävs). Sen ska jag köpa mig en trisslott och eventuellt spela en rad eller två på lotto. Ser ni mig med den här skönheten framöver så vet ni att jag dragit högsta vinsten :)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback