En vecka till målgång

Andas lugnt, aaaandas lugnt!!!!
Jag försöker verkligen göra lite vettiga saker här hemma. Det gör jag faktiskt. Problemet är att det INTE SYNS!!!

Hörde en intervju på radion med någon som gett ut en bok för kontrollfreaks. Hon skulle ge tips på hur man taggar ner så här i juletid. Varpå hon säger: "Fundera på vad du egentligen vill ha ut av julen".
Men hallå! Det är ju det jag gör!

Jag vill ha en stor och glad familj, barn som tindrar, ett hem som glänser, bästaste julklapparna ever - helst lackade och tjusigt inslagna, tom tvättstuga, nystrukna kläder, nybäddat i alla sängar, julmusik ur högtalarna, snötäckt utomhus men nyskottat utanför huset, levande ljus och hemgjort godis, bästa julskinkan genom tiderna, disney-gran färdigklädd i vardagsrummet, mistel i dörröppningen och glögg som värmer. Och så vill jag ha mammas räkomelett.
DET VILL JAG HA UT AV JULEN!!!

Frågan är: Hur fanken kommer jag dit????
Det enda jag med säkerhet vet är att jag har en vecka på mig. Och att jag inte tänker köpa boken för kontrollfreaks.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback