Nyårsdags-surrogat

2010 års tre första dagar har jag tillbringat på jobbet. Har bara varit hemma och sovit känns det som. Men det har varit helt okej, så jag klagar inte.
Däremot saknar jag den där nyårsdagskänslan då man bara ligger på soffan, äter matrester från festen kvällen innan och skrapar ur innanmätet ur de där vedervärdiga körsbärslikör-chokladpralinerna. Jo, på nyårsdagen brukar det vara de enda pralinerna kvar i asken. Men vaddå? Choklad som choklad! Ja, om tar bort fyllningen då...

Alltså har jag precis bestämt mig för att morgondagen, min första lediga dag i år, ska bli nyårsdagssurrogat. Jag ska sova till jag vaknar (utan att mobilväckningen piper), väl uppe ska jag bara förflytta mig till soffan, rensa pralinaskarna och troligen bara slötitta mig igenom någon film. Får nog bli "The Holiday". Lagom vintermysighet på den liksom.

Jag tror det blir en bra dag. Och fy den som ringer och väcker mig!!! Ja, om det nu inte är för att berätta att ""släkten" utökats med den lilla baby vi väntar på - för då vill jag veta det pronto!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback