Överkryssad bomb

När jag satte nyckeln i tändningslåset och vred om så tjöt det till i bilen. En röd varningstext på tyska (eller var det engelska?) blinkade på displayen, men innan jag hann läsa och begripa så ersattes texten av en bomb. En gul överkryssad bomb. Och den symbolen ville inte försvinna.

Sånt här ger mig hjärtsnörp.
Jag hatar när det dyker upp konstiga symboler och tjuter om bilen. Bilar ska ju för fanken bara rulla!!!

Jaha. Så istället för att skynda mig hem nu på kvällskvisten så fick jag rota reda på instruktionsboken i den iskalla bilen. Okej. Jag lät motorn stå på i hopp om lite värme under mitt sökande. Japp, så modig är jag. Har nämligen fått två saker djupt inpräntade i mitt huvud (av maken).

1. Röd symbol = stanna omedelbart! (även om jag är på motorvägen)
2. Gul symbol = det är okej att köra vidare (om än kanske inte på typ en lååång bilutflykt)

Det var skälet till att jag tordes ha motorn igång. Gul bomb borde ju onekligen inte innebära katastrof.
Men att det ska vara så svårt att hitta innebörden! Tror det tog en kvart och 32 sidor innan jag fick klart för mig vad som var fel.
Bomben var visst ingen bomb utan en lampa (tror till och med att jag som inte alls kan teckna hade kunnat skapa en mer lamp-liknande symbol).
När jag klev ur bilen kunde jag konstatera att det stämde. Höger lykta fram är död och jag pustade ut. Kunde liksom ha varit värre. Nu ska jag bara se om man kan klura ut hur den ska bytas, vilket innebär att ett verkstadsbesök inte kan uteslutas. Suck.


Kommentarer
Postat av: Annika

Det där var faktiskt väldigt roligt!

2010-01-15 @ 23:18:23
Postat av: Lillan

Hrm... Varför ser inte jag det roliga?

2010-01-16 @ 20:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback