Räknas tysta löften?

Jag har avgett ett nyårslöfte i år. Sitter bara här och funderar på om det räknas om man inte uttalar det högt vid själva tolvslaget och skumpa-skålar på det? Någon som vet? Äsch. Strunt samma. Jag tänker ge det en chans i alla fall.

Mitt nyårslöfte kan tyckas simpelt, men det är faktiskt lite klurigt. Jag har lovat mig själv att bli mer social i år. Jag ska umgås med mina vänner och träffa dem jag håller av, men sällan får tid för. Problemet är att jag jobbar varannan helg = död social tillvaro. Och när jag är ledig på vardagar jobbar de flesta andra. Dessutom använder jag ju en andel av mina ledig helger till att flygluffa fram o tillbaka till Polenlandet. Blir inte så mycket tid över efter det. Jag tror ändå det finns en lösning. Den kallas framförhållning :)

Så just nu sitter jag här och tittar i min ganska tomma almanacka för det här året och har bestämt mig för att börja boka in mitt sociala liv de dagar som inte har ett litet "jour-tecken" i kanten.

Det här löftet försökte jag avge för fler år sedan. Men när jag berättade om det så utbrast en väninna:
- Så kan man ju inte göra Lillan!!! Då blir ju ingenting så där spontant och roligt, bara inrutat och tråkigt!
Jag tog henne på orden, vill ju inte framstå som en trist skit. När det året var till ända kunde jag dock konstatera att jag aldrig tidigare varit mer osocial. Så nu tar jag risken att framstå som en kalendergnagare och tänker ändå boka in mina vänner. Det är ju bara tillfället som behöver bokas in, allt det roliga och spontana kan man ju hitta på när man väl ses.

Det är mitt nyårslöfte för 2010!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Boka in en fredag och/eller lördagkväll för middag hos svågern med sambo! Vore kul, det är väl en 5-6 år sen sist ;-) God fortsättning

2010-01-05 @ 17:13:29
Postat av: Lillan

Svåger med sambo... Hrm... Vilka kan det va?... Visst ja! Har ju bara en svåger som inte har friat till sin sambo ;)!

Men vi bokar gärna in en, eller ett par, kvällar med er!!! Kram och god fortsättning på er också!

2010-01-05 @ 18:51:01
Postat av: Anonym

jag förstod väl att du kunde räkna ut vem som skrev, det är ju inte för intet du har ett jobb som går ut på att "läsa mellan raderna" ;-)

2010-01-05 @ 20:36:11
Postat av: mari

jag vill oxå bli inbokad!!! och vet du en hemlis... jag har oxå lediga dagar då ingen utom jag och möjligen du är ledig. kan det vara nåt?

2010-01-06 @ 15:32:53
Postat av: Lillan

Du är härmed också inbokad!!! :)

2010-01-06 @ 22:11:10
Postat av: Linda

Jag har samma nyårslöfte! Vi kanske kan föra dessa två ihop någon dag? (oj, hur blev den meningen?)

2010-01-19 @ 14:21:11
Postat av: Lillan

Det ser jag fram emot Linda :)!!!

2010-01-19 @ 17:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback