Fartfylld musik

Jag inser att jag tillhör ett utdöende släkte. Kan inte va så många fler än jag som åker ner på stan för att KÖPA en skiva i tider då Spotify verkar regera i de flesta hemmen. Men jag kunde inte låta bli. Jag ville verkligen ha The Baseballs skiva. Särskilt en låt. Jag älskar originalet av I don´t feel like dancin' som jag har på singel - om det nu är någon som vet vad en singel är... Men nu har jag även Baseballs version, och den gör mig också så där riktigt, riktigt, uppåt-glad :)

Så fort jag hade satt mig i bilen efter inköpet klämde jag in skivan i cd-spelaren och sen gav jag järnet. Bokstavligen talat... När jag parkerade hemma på garageuppfarten, på personbästa tid på den aktuella körsträckan, insåg jag faktiskt att skivan inte är lämplig att ha i bilen. Inte om man vill behålla körkortet i alla fall. Så jag tog in den och omvandlade den till städmusik. Om musiken fick mig att städa lika snabbt som jag precis kört bil så skulle hemmet vara glänsande rent på en pisskvart. Så jag slet fram dammtrasan, moppen och dammsugaren och drog igång skivan på hög volym. Gick sådär... Upptäckte när halva dagen gått att jag mest studsat runt som en gummiboll med svabben som mikrofon.

Så jag får väl erkänna att Baseballs fartfyllda musik kanske inte är den bästa om man ska fokusera på något, men jag blir så där riktigt glad när jag lyssnar på skivan - och det räcker faktiskt för att jag ska känna mig nöjd med min investering :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback