Fortsatt liv i kappsäck

Den här veckan skulle maken egentligen ha kommit hem. För gott. Nu har det gått precis två år sedan han flyttade till Polenlandet - och det var ett tvåårskontrakt.

Och ja, han är hemma. Han smög in i huset någon gång under natten mellan fredag och lördag. Jättemysigt!!! Men säg den lycka som varar... När påsken är slut återvänder han till landet på andra sidan Östersjön. De där två åren (som vi inte på några villkor tänkte vara flexibla med) har blivit lite förlängt. Nu får jag vänta till september på att han ska komma hem för gott.

Men jag förstår faktiskt, tro det eller ej. Hade jag varit i makens kläder hade jag velat göra likadant. Är man mitt uppe i en utmaning vill man gärna vara med och ro det i land. Skulle kännas snöpligt att inte få vara med till målgång. Så jag hejar på! Har dessutom planerat in ett par härliga extra långa vårhelger i Polenlandet (där var det visst 20 grader förra veckan!!!) och hoppas få klartecken på min låååånga sommarsemesteransökan. Och då fixar vi faktiskt ett halvår till. Vill man så går det.

Fast det är lite tröttsamt att en av oss alltid har en del av sitt liv i resväskor när vi ses. Som nu... Jag snubblar över kläder och väskor och bagar lite överallt i huset. Sånt är blä om ni frågar mig.
Ändå är jag helt fascinerad över att två år kan gå så fort! Och tänk vad mycket stora saker som har hänt under den här tiden! Dottern har tagit studenten, sonen börjat gymnasiet (ja, han hinner ju nästan sluta också innan Polenäventyret är över) och dottern har flyttat hemifrån och... Ja, det rinner mycket vatten under broarna på två år. Och ändå känns det som i går när han packade väskorna och flyttade söderut. Eller sydost eller vad det nu blir.
Men nu kör vi! Sex månader till med fortsatt liv i kappsäck. Go go go!!!

Kommentarer
Postat av: Svåger och svägerska

Vi hänger gärna med till Polenlandet en weekend eller två innan han blir utvisad :D

2010-04-01 @ 22:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback