Lyxig hemmafru

I dag leker jag lyxig hemmafru!

Jag behöver inte jobba. Okej, ska man vara petig så har jag en schemalagd ledig dag från jobbet, men det hör inte hit. Passar liksom inte in i min lilla fantasibubbla där jag för dagen huserar.

Jag behöver inte städa, tvätta och stryka. Ja ja, det beror ju i första hand på att jag inte är hemma, utan i mitt andra hem hos maken i Polenlandet. Och det fina i kråksången är att då behöver jag faktiskt inte städa. Och kläderna (som i och för sig fortfarande ligger ouppackade i resväskan) är rena och räcker hela veckan. Strykningen fixade jag under natten innan jag flög hit så det är också bortrationaliserat.

Så i dag har jag bara haft en enda uppgift på schemat. Att få naglarna fixade :)
Japp, du läste rätt. FÅ dem fixade. Behövde inte sitta och fila själv på min kammare utan gjorde som riktiga lyxiga hemmafruar och åkte till manikyristen som putsade, klippte, slipade, målade och polerade tills händerna var som nya. Det sägs att skicket på mina naglar nu håller i 4 veckor. Det tror jag dock är en sanning med modifikation. Jag är glad att jag lyckats hålla dem fina fram till nu, två timmar efter manikyren avslutades. I vanliga fall har jag en ruggig tendens att paja naglarna direkt de få gånger de blivit fina. Ni vet, plötsligt kommer man på att man bara ska ta upp något ur fickan - och vips är allt förstört.

Ja, och så efter en liten tur i gallerian på stan har jag nu återvänt hem för att - GÖRA PRECIS INGENTING.
När jag tänker efter är jag nog inte lyxig hemmafru. Lyxhustru känns nog mer rätt, he he he... Det är så härligt att få drömma ibland :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback