Uselt formläge

Jag är i usel dagsform. Har under en tid intensivt funderat över hur jag ska få till en ändring på den saken. Men istället för att känna någon som helst inspiration för att träna har en allt större längtan efter att baka tagit form i mitt huvud.

Bullar, tårtor, kakor och muffins... Jag skulle vilja sätta igång direkt! I förra veckan köpte jag alla ingredienser jag skulle kunna behöva för ändamålet. Men jästpaketet ligger fortfarande och trycker oöppnat längst in i kylskåpet. Liksom mandelmassan och blockchokladen. Kommer mig liksom inte för att ta tag i saken. Däremot fortsätter en konstig del av min hjärna att drömma om mig som den perfekta bullmamman. Så nu har jag köpt på mig glada muffins- och bullformar också. Om och utifall att jag får ett ryck någon dag. Grejen är bara att det inte ens smårycker i lilltån så formarna lär väl förbi oanvända i tjugo år till. Ibland är jag verkligen hopplös.

Och träningen då? Ja, de tankarna föll ju platta när jag i går köpte ett par nya underbara jeans och kunde köpa dem i två storlekar mindre än jag brukar!!! Vilken lycka. Men ska sanningen fram är det en ganska dålig tröst och bortförklaring. Det är ju inte för att gå ner i vikt jag inser att jag måste ta tag i min fysik, det handlar ju om välmående! Jag måste få bättre flås och jag måste verkligen försöka få någon slags form på kroppen om jag vill kunna flasha i något tajt i sommar.

Undrar verkligen hur min hjärna är funtad. Jag kan verkligen se hur det sitter en ängel på ena axeln och en djävul på den andra. Den ena är mån om min hälsa och tjatar hål i huvudet på mig att det omgående är dags för en fysisk uppryckning medan den andra filuren lockar med smarriga recept och färgglada bilder på cupcakes. Undrar vem av dem som kommer vinna dragkampen...


Kommentarer
Postat av: Maria

Din syster vinner alltid...

2010-03-25 @ 16:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback