Ny postvakt på väg

Oj. Det var länge sen jag skrev något här i bloggen... Men kalendern har varit tjyvtjock, har liksom inte hunnit med.

Men i dag har jag i alla fall hunnit fixa en sak som är riktigt välbehövlig. Jag har köpt en ny brevlåda. Eller rättare sagt, jag har beställt en. Har letat i butikerna under säkert ett års tid utan att hitta den brevlåda jag vill ha. För nästan lika länge sedan hittade jag dock en låda som föll mig i smaken på internet. Kruxet är att man måste gjuta ner foten till brevlådan och även om jag tror mig kunna ordna det mesta (om jag vill) så hör betonggjutning inte riktigt till min favoritgren. Eller är det inte betong man gjuter? Är det cement? Nåja. Strunt samma. I dag gjorde jag slag i saken och skickade iväg en beställning. Tänkte att om jag har brevlådan hemma så kanske det är lättare att ragga upp någon som vill montera den åt mig :) Någon frivillig kanske???

Och varför byter jag brevlåda kan man ju undra? Fråga brevbäraren....
Den vi har nu är en ganska precis 12 år gammal trälåda som allt som oftast hänger på trekvart, hotar att rasa ihop och vädrets makter har fullkomligt raderat lådans en gång söta motiv. Okej, brevbäraren var nog glad när den sattes upp i begynnelsen. Den ersatte ju trots allt det vrak som återstod efter att maken använt den gamla brevlådan som raketramp en nyårsafton (say no more...). Har god lust att påminna brevbäraren om det ibland. Bara för att ge henne lite perspektiv liksom. Hon har ju trots allt haft det värre när hon lämnat post hos familjen Hedlund.

Nåväl. Finns faktiskt en funktion till som vi numera behöver. Och det är möjligheten att kunna "spara" post i lådan när vi är i Polenlandet. På så vis slipper vi kräva av släkt och vänner att de dagligen ska hämta in vår brevskörd. Ja, om man nu inte anlitar en Postvakt som "glömmer" sitt uppdrag... Hrm...

Så nu har jag beställt en stoooor brevlåda med lås och hela fadderullan. Snövit är den också (även om den ser grå ut på bilden). Känns bra att en ny och (förhoppningsvis) stadig postvakt är på väg.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Med tanke på er alltid lika vänliga gästfrihet i Polen och din "ohändige" make så kan jag som ansvarig storebror tänka mej att hjälpa er gjuta fast brevlådan på er tomt. Då kan den även med garanti användas som ramp för "surface launched rockets" upp till SA-13 "Gopher" - USSR klass, rampen fungerar dock på ert eget ansvar för "Gimlet" klass. Vi kan väl höras om lämplig dag (helg) OBS, jag fixar gärna även om ni är i Polen /Svågern

2010-05-28 @ 21:27:54
Postat av: Lillan

Men!!! Du är väl goaste svågern någonsin :)!!! Räkna med att jag hör av mig om gjutningshjälp! Undrar bara... Kommer Fuglesang kunna starta från lådan vid nästa raketuppskjutning, eller ingår det inte i din garanti?

2010-05-29 @ 09:11:28
Postat av: Anonym

Rekomendationen är väl att gjuta en grund för lådan, jag tror det är överdrivet. Det går säker att palla upp den med lite sten och sand så att den står, något så när, stadigt? Det kan vara bra att kunna flytta den på vintern också så att inte plogbilen kör sönder den.

Släng inte den gamla lådan, den kan vara bra att ha i reserv.

2010-05-29 @ 09:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback