PPP

PPP betydde en sak när jag var yngre och man skulle ut och resa... :)
I dag har bokstäverna en helt annan betydelse.
PPP betyder Penséer På Plats!

Japp. Nu är den vissna torkade ljungen förpassad till högen med löv och julgranar vid tomtgränsen. Istället har jag lyckats peta ner ett gäng färgsprakande blommor i lådor och krukor.

Jag vet. Ingen kan anklaga mig för att ha gröna fingrar. Men jag älskar verkligen penséer och väntar man för länge går de inte att hitta. Så i går kastade jag mig iväg till ett växthus och köpte ett gäng. Jo, jo... Jag vet. De är dyrare där. Men grejen är (eftersom jag då saknar alla former av trädgårds- och blomkunskap) att jag inte kan köpa de där små klena billigare blommorna. Klarar liksom inte av att driva upp dem själv.
Så jag får helt enkelt ta de dyrare alternativen som är ståtliga från början. De kommer ändå bli små och klena i min vård inom kort...

Men just i dag är jag väldigt mallig och stolt över min bedrift och visst ser det lite trevligare och somrigare ut med lite blommor här och där? Tycker jag i alla fall. Okej, det skulle ju vara ännu finare om jag fixade till rabatterna och krattade bort alla vissna löv från gräsmattan. Men hallå? En sak i taget va? Nu är i alla fall penséerna på plats!


Penséer

Penséer

Penséer igen


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men varför har du de kvar i papplådan?

2010-05-11 @ 20:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback