Färdigskottat för i år

4 februari 2010



Ser ni bilden? Allt det skottade JAG upp förra vintern, bara utanför farstubron.
I år tänker jag inte genomlida samma pina.
Har precis lejt bort snöröjningen hemma. Efter lite dividerande om lönen var vi överens. Sonen har åtagit sig att skotta snö för en hacka resten av vintersäsongen.

Somliga kanske skulle kalla det att muta sina barn. Det gör inte jag. Jag ser det som att jag köpt mig fri från tårar, svett och ryggskott för en billig penning. Win win liksom.
Sååååååå nedrans skönt att veta att jag inte behöver hålla i en snöskyffel någon mer gång i vinter.
Så kom igen nu vädergudarna - låt snön falla! Jag bryr mig inte längre :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du betalade väl inte i förskott, eller som man bruka säga om penning affärer i snösvängen... förskott =ryggskott

/:D Svågern

2010-11-30 @ 20:30:26
Postat av: Lillan

Ha ha ha ha!!! Nä du, han får skotta på "krita" och skicka räkningen i slutet av månaden som alla riktiga entreprenörer :)

2010-11-30 @ 23:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback