Grymmaste firmafesten

Pust.
Nu har jag landat hemma i soffan efter att ha jobbat hela dagen. Och inte vilken dag som helst, utan dagen efter grymmaste firmafesten. Shit i havet vad det var roligt i går när hela koncernen samlade alla anställda i Örebro. Föreläsaren Pär Johansson (från Glada Hudikteatern) var briljant! Jag skrattade så tårarna rann, och så smög sig en och annan sorts tår fram också. Vilken man, vilken eldsjäl - och som han smittade! Plötsligt ville man ju liksom bara resa sig upp och förverkliga det man tror på. En riktig energikick. En stor eloge till koncernledningen som plockade in honom för att kicka igång oss.

Sen blidde det mingel innan maten dukades fram. Jag och två kollegor till mig blev lite sena till bordet och eftersom det var fri bordsplacering fick vi helt sonika slå oss ner vid ett bord där vi inte kände några andra. Och nej. Det var INTE så att jag stod på muggen och sminkade mig och gjorde oss en minut sena. Tro det eller ej, men det var grabbarna som höll på och stajlade sig så länge på herrarnas. Till slut var jag tvungen att slita upp dörren och skälla på dem. De kunde ju inte stå där inne hela kvällen o fnittra som kärringar ;-).
Nåväl. Det resulterade ändå i att vi istället för att hemtamt sitta med folk vi alltid träffar till vardags plötsligt fick möjlighet att lära känna "kollegor" från både Arboga och Örebro. Hur trevligt som helst. Och sen, som en virvelvind från 70- & 80-talet kom Discoboys in på scen. Nämen, vilket drag det blev! Travolta - släng dig i väggen!

Helt ärligt. Jag vet inte när jag hade så roligt senast. Den fruktade tvåtimmarsresan hem med buss kändes plötsligt inte alls oangenäm! Och som vi skvallrade och skrattade hela vägen hem så gick det ju som på räls. Ja, fast på väg då eftersom vi som sagt var åkte buss och inte tåg.

Den kloka arbetsmyran hade förstås gått hem och knutit sig därefter. Men ni vet... Har man så där sanslöst kul så vill man ju inte att det ska ta slut. Och hur det nu kom sig så travade vi iväg ett glatt gäng, inklusive några från Västerås (har fortfarande inte klurat ut hur de hamnade på Södertäljebussen) och så krönte vi kvällen med lite gott i loungen på Park. Very very nice.

Att gå upp och jobba ett par timmar senare var kanske inte lika "nice". Men har man haft en så härlig kväll så är det faktiskt inte hela världen. Och tack och lov så har ingen vare sig bombat stan eller skjutit ihjäl varandra i dag (mig veterligen) så jag och min jourkollega har kunnat flina oss igenom den här dagen också.

Men nu är det ganska skönt o vara hemma i soffan. Men jag lovar, jag har varit på grymmaste firmafesten. Det är faktiskt sant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback