Sötaste boken



Jag bara myser när jag ser vilka underbara bilder min tidigare fotografkollega har skapat till den ljuvliga boken Söta Saker. Och så tänker jag på alla roliga jobb vi gjort tillsammans genom de år vi jobbat ihop. En sann glädje att jobba ihop med en kille som Nicklas.

Men nu är han ute på nya äventyr och ett av dem har varit att bidra med bilder till Söta Saker som hans vän Theresia står bakom. Och vilken bok det är!!! Man vill liksom aldrig mer gå till jobbet, utan bara vara hemma och skapa söta underverk när man bläddrar i den här boken.

Nu är just det här exemplaret inte mitt. Köpte den till dottern när hon fyllde år häromveckan. Tyckte boken var den idealiska presenten hon inte visste att hon önskade sig. Dottern har nämligen också jobbat ganska mycket med nämnda fotograf genom åren, och det är utan tvekan något visst med att känna en av dem som står bakom boken.

Blev dock lite besviken när boken var gömd längst in i bokhandelns hyllor när jag skulle köpa den. Så jag kunde inte vara tyst när jag skulle betala. Talade stolt om för dem i bokhandeln att det minsann är en Södertäljekille (okej, uppvuxen i Nykvarn men ändå) som tagit alla bilder. Det visste de inte. Så jag passade på att skryta lite mer om honom, ungefär så där som bara stolta morsor gör när de tappat alla hämningar. Sen tog jag min present och promenerade vidare. Nu hoppas jag boken fått en mer framträdande plats i butiken. Det är den sannerligen värd!

För att riktigt spä på frosseriet så går jag nu dessutom dagligen ut på Theresias blogg (http://sotasaker.com) och läser vad för spännande hon hittat på i bakväg för dagen. Om jag förstått det rätt så är det ju hennes blogg som ligger till grund för boken.

Nä, nu ska jag inte avslöja mer. Har bara ett par tips på vägen. Vet du inte vad du ska önska dig i julklapp? Önska dig boken Söta Saker! Vet du inte vad du ska köpa i julklapp? Köp boken Söta Saker!




Kommentarer
Postat av: Cia

Vill oxå ha!!!!

2010-11-09 @ 08:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback