Vem behöver RUT?

När dottern flyttade hemifrån för snart ett år sedan förvandlades hon till ett pedantiskt yrväder. Jag har skrattat gott åt hennes sambos historier om dotterns framfart med Ajax våtservetter (själv visste jag inte ens att något liknande existerar...).

Förra lördagen fick jag ett smakprov på vad som flugit i dottern. När jag kom hem från mitt elvatimmarspass på jobbet häpnade jag när jag öppnade dörren och såg den välstädade hallen. Och bättre kom det att bli. Medan jag skrapat ihop nyheter till vår lokala morgontidning hade den rastlösa dottern bestämt sig för att ge mig ett handtag. Så hon hade städat och skurat hela huset! Ett hus hon inte ens bor i längre!
- Äsch, jag hade ändå inget för mig och tänkte att du kanske skulle bli glad, svarade dottern när jag frågade vad som flugit i henne.

Det sägs att man får de barn man förtjänar. Men det vete katten om jag förtjänat det här. Men jag klagar inte! Vem behöver RUT när man har en sådan dotter...
Synd bara att jag och sonen under veckan lyckats krascha det välstädade hemmet, för det är väl för mycket begärt att hoppas att dottern avsätter ännu en ledig lördag med att städa upp i sitt föräldrahem :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback