Family happening

Nu är vi igång. På riktigt. Med husmåleriet. Alla tennsoldater i familjen Hedlund är inkallade och måste dra sitt strå till stacken.
Alla utom jag... Alltså. Någon måste ju dokumentera det hela med kameran, kan ju inte rå för att den lotten råkade hamna på mig. Dessutom står jag för markservice - och det behövs VERKLIGEN!

- Vad ska jag ha för skor när jag målar?
- Finns det någon tejp?
- Kan jag få en hink med ljummet vatten?
- Hallå! Kom och hjälp till och håll i här!
- Ger du mig den randiga tröjan?
- Hur gör man?
- Kan du göra en säkerhetskontroll av byggställningen?
- Kom och kolla, blir det här bra?
- Ho ho! Kom och titta var jag är!

Och däremellan kokade jag sås, grillade majskolvar, fläskfilé och chorizo medan kroketterna var i ugnen.
Klart som korvspad att jag inte hinner måla när jag har det så hektiskt.

Men det är onekligen mysigt att ha hela familjen samlad på samma adress igen.



Fredag kväll hos familjen Hedlund. Då roar vi oss så här.



"Någon" har upptäckt att han inte längre tycker det känns helt okej att befinna sig sju åtta meter ovan mark för husmålning. Men har vi något alternativ? NÅGON måste ju göra det...



... och vi har en frivillig!!! "Hallå! JAG kan fixa det här!" Dottern bevisar att hon är den udda länken i familjen. Dvs den enda som tydligen inte har några problem med att befinna sig närmare molnen än den trygga marken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback