Laddat för hustvätt

Pust. Jag är trött. Och jag är mör i kroppen. Men jag är såååå nöjd.

I går röjde jag som en tok i trädgården. Inget finfix, bara rensa allt gammalt i rabatterna (nej, jag gjorde aldrig det i höstas), krattade löv (blev inte heller av innan snön föll) och så samlade jag allt i sopsäckar som dumpades på släpet. Plus den trasiga torkvindan och alla julgranar. Eftet fem timmars hårt trädgårdsarbete var släpet fullt - och jag helt slut. Jag hade så ont i rygg och nacke att den värsta huvudvärken ever slog knock-out på mig.

Men efter en god natts sömn var jag på banan igen.

Så i dag har vi åkt och tömt släpet på tippen. Handlat mögeltvätt för husfasaden (+ massa andra attiraljer som behövs), hämtat en byggställning vi fått låna av en vän och fixat det sista med barnens påskägg. Nä, de blir nog aldrig för stora för påskägg...

Så nu är allt förberett för den här påskhelgens stora begivenhet. Japp. Här blir ingen vila och ingen ro. Husfasaden - alla tre ytterväggar (på parhus slipper man den fjärde) ska skuras ren från mögel och smuts. Tror ni att jag är ledsen för att jag jobbar hela påskhelgen? Ha ha ha ha ha!!!! Skulle inte tro det va? I morgon när jag ska åka iväg för mitt elvatimmarspass på redaktionen kommer jag med glädje vinka hejdå till maken när han står uppflugen på ställningen med sina nya skyddsglasögon och skurmedel upp till armbågarna.

Helt ärligt. Jag har nog aldrig varit så glad över att tvingas jobba hela påskhelgen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback