Sälen floppade

Helt säker är jag inte, men jag TROR att man ska sluta träna när det dansar svarta prickar framför ögonen. Kan det stämma? I mitt fall i dag var det dock värre. De där enstaka prickarna övergick jäkligt snabbt till myrornas krig. Men jag härdade ut!!!

Och hör och häpna: Jag har klarat ytterligare ett 25 minuters pass på helvetesmaskinen!!!! Vilket program? Aerobic tror jag det var. Ni förstår väl vad det här innebär? Precis. OM jag skulle gå på ett riktigt aerobicpass (vilket aldrig skulle falla mig in) så skulle jag faktiskt klara halva passet innan jag stupar. För ett aerobicpass är väl typ 50 minuter va?

I´m so proud!

Och så är jag skitstolt över att jag i dag klarade 35 magövningar. 10 fler än i går! Weeeheeee!!!!!

Men sälen blev en flopp. Fick typ skrapsår på hakan. Eller brännmärke kändes det som. Ni vet av den där typen man fick i grundskolans gympasal när man vurpade på golvet (vad använder de för golv egentligen???!!!).
Det var en god vän som tipsade mig om att sälen är en bra övning för magen (och kanske ryggen, minns inte riktigt). Nu är det ju inte så lätt att beskriva en övning i telefonen, men jag tolkade det som att jag skulle göra som Anja Pärson när hon kommer i mål efter ett strålande åk i backen. Men kombinationen otränad, ovig och i total avsaknad av uthållighet gjorde att jag hamnade med hakan i golvet så fort jag provade. Så sälen går bort. Finns icke längre med på mitt program (om jag nu hade haft något).

Ja. Jag är mörbultad. Ja. Jag fick mjölksyra i benen nästan direkt. Men jag ger mig inte. Någon gång måste det bli bättre. Hoppas jag...

Kommentarer
Postat av: Maria

JAG ÄR IMPONERAD!!!!

2011-04-07 @ 22:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback