Lindt-effekten

Blev uppriktigt glad när jag häromdagen såg att jag faktiskt fått riktigt fin hy i ansiktet.

Blev desto tröttare när jag i morse kunde konstatera att den synen nu är ett minne blott.
Ser ut som jag fått mässlingen eller nåt.
Nä, jag är inte allergisk.
Jag vet vad det är.

Det är Lindt-effekten. Alltså konsekvensen av att jag i smyg moffat i mig en hel ask med Lindt chokladkulor.

Och nä, jag har inte tagit tag i mitt "hälsosammare liv" än. Har skjutit upp det till typ helgen. Fyra oöppnade chokladaskar står fortfarande på bordet. Hoppas hoppas HOPPAS maken tar dem med sig till jobbet och ställer i fikarummet.
Lindt är gott. Men effekten är förödande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback