Rivstart för oavlönat slit

Jaha. Då har jag stämplat ut från det avlönade jobbet för ett par veckors tjänstledighet.
Bara för att komma hem och checka in som oavlönad snöskottare.
Fy f-n. Och sen har folk mage att tjata om och fråga vad jag ska göra med all min lediga tid som "hemmafru".
Jomen tjena. Det började ju bra i alla fall. NOT!!!!!!

Ska man se det från den ljusa sidan så fick jag i alla fall fart på sonen och hans flickvän. När de såg min mörka blick när jag kom in genom ytterdörren som ett snödränkt vrak så fick de full fart. Jag hann bara morra fram två meningar så var all ren disk inplockad i skåpen, den smutsiga ordentligt packeterad i diskmaskin som sattes igång, smutstvätten flög ner från deras rum till tvättstugan och nu packar de ner allt pynt från granen.

Och här sitter jag och är tjänstledig. Nästan så jag skäms. Men bara nästan. För sonen HAR faktiskt lovat att sköta snöskottningen. Och i morgon är jag fulltecknad med "måste"-aktiviteter för att underlätta just hans tillvaro under de närmaste veckorna. Så jag skäms nog inte så jättemycket i alla fall.

I morgon hinner jag inte, men från och med lördag - då ska jag njuta lite extra varje dag av min nya spännande tillvaro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback