Vakna Telia!

Alltså. Det finns en sak som Telia MÅSTE förbättra, och det är sin information ut till kunderna. Om de lade ut info om driftstörningar på sin hemsida, och en prognos för när det ska vara åtgärdat, så skulle de slippa alla dessa arga och frustrerade kunder som ringer. Och sura blogginlägg.

Fast i dag slipper de mig i luren.
Jag är i Polenlandet och har inte lust att tömma mitt kontantkort på mobilen (som för övrigt också är Telias) för att sitta i en telefonkö för att anmäla fel på bredbandet hemma.

Sonen (it-nörden som vi också kallar honom) ringde i morse smått förtvivlad. Internet har inte funkat sedan i går kväll, trots att han gjort allt som står i hans makt för att få ordning på det. Ja, utom att ringa Telia då som levererar tjänsten.

Själv har jag i helgen ett oräkneligt antal gånger försökt prata med en svärande vän över skype. Men eftersom hennes bredband (Telia) hela tiden gick upp och ner som en berg- och dalbana så blev det inte mycket till samtal.

Nu ringde jag nyss och gratulerade mor min på hennes födelsedag, och undrade varför hon inte var uppkopplad.
- Datorn fungerar inte. Vi har inte kommit ut på internet på hela morgonen, förklarade mamma bekymrat.

På Fejjan vrålar vänner rätt ut att deras internet inte funkar. Och alla verkar ha samma leverantör. Telia.

Men inte en rad om orsaken står att finna på Telias hemsida.
Jag gjorde dessutom ett felsökningstest på mitt bredband, men fick bara till svar att det inte är något fel.
Nähä. Varför funkar det inte då? Och varför verkar ingen med Telia bredband i min egentliga "hemmazon" vara kontaktbar på nätet? Va? Va? Va? Svara på den då!!!

Det behövs en ny info-strategi på Telia - typ kvällstidningarnas ***JUST NU!!!*** eller ***EXTRA EXTRA***
Och så lägger de till senaste info om vad som hänt och vad man gör just nu för att komma tillrätta med problemet. Det skulle i alla fall lugna ner mig väsentligt som kund. Bara vetskapen om att jag inte sitter ensam i båten är ju ganska skön. Att någon jobbar för att ro mig i land ger en ännu bättre känsla.
Om Telia har många störningar och tycker det ser illa ut med all störningsinfo så kan de väl bara radera den när det är klart. Svårare än så är det inte.

Ja ja. Lätt för mig att sitta här på mitt polska bredband och vara besserwisser. Men jag har ju inget annat att göra nu när ingen "därhemma" med Telia har möjlighet att prata med mig över internet. Pest. Det är vad det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback